Καθημερινός έλεγχος στο τρακτέρ: τι θα πρέπει να προσέχουμε για την αποφυγή βλαβών

Καθημερινός έλεγχος στο τρακτέρ: τι θα πρέπει να προσέχουμε για την αποφυγή βλαβών

Το τρακτέρ αποτελεί για τον παραγωγό αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς του και πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο. Για την καλύτερη συντήρησή του υπάρχουν κάποιοι έλεγχοι, τους οποίους μπορεί να πραγματοποιεί καθημερινά ο χειριστής του μηχανήματος, πριν και μετά την εργασία. Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο Διευθυντής του Τεχνικού Τμήματος της εταιρείας Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ, «Ο καθημερινός έλεγχος του μηχανήματος βοηθά τον χειριστή του να κάνει τη διάγνωση της κατάστασής του με σκοπό την αντιμετώπιση των αιτιών μιας βλάβης πριν αυτή συμβεί».

Ο ίδιος προσθέτει: «Έρευνες οργανισμών για το θέμα αυτό σε μηχανήματα στα οποία πραγματοποιούνται οι καθημερινοί απλοί έλεγχοι και συντήρηση, δείχνουν μείωση των εξόδων επισκευής έως και 30% και ταυτόχρονη μείωση έως και 45% των διαστημάτων που τα μηχανήματα βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω βλάβης. Tα τρακτέρ NEW HOLLAND βασίζονται στην φιλοσοφία ότι ο χειριστής μπορεί να ανοίγει το καπό του τρακτέρ και να πραγματοποιεί ο ίδιος τους καθημερινούς ελέγχους με ευκολία».

Μερικά ακόμα πλεονεκτήματα της διενέργειας καθημερινών ελέγχων από τον παραγωγό, σύμφωνα με τον κ. Καπνίζο είναι:

  • Η βέλτιστη αποδοτικότητα του μηχανήματος
  • Ο βέλτιστος οικονομικός και χρονικός προγραμματισμός εξόδων και εργασιών
  • Ο αυξημένος χρόνος ζωής των μηχανημάτων
  • Η αυξημένη ασφάλεια του μηχανήματος και των χειριστών
  • Λιγότερα ατυχήματα
  • Μικρότερες περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις
  • Η διατήρηση της υψηλής αξίας του μηχανήματος με αποτέλεσμα την υψηλότερη δυνατή τιμή μεταπώλησής του

Σύμφωνα με τον  Διευθυντή του Τεχνικού Τμήματος της Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ, «σημαντικότερος παράγοντας για τη μεγιστοποίηση της ωφέλειας από την εφαρμογή της πρακτικής των καθημερινών ελέγχων είναι η χρήση γνήσιων ανταλλακτικών τα οποία εξασφαλίζουν την πλήρη λειτουργικότητα του μηχανήματος».

Διαβάστε παρακάτω σε ποια σημεία του τρακτέρ μπορείτε να κάνετε τον καθημερινό σας έλεγχο και τι θα πρέπει να προσέξετε:

Έλεγχος Φίλτρου Αέρα Κινητήρα
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το εσωτερικό φίλτρο δεν πρέπει να μετακινηθεί ή να αφαιρεθεί Ελέγξτε αν το φίλτρο έχει υποστεί ζημιά τοποθετώντας ένα φως μέσα στο φίλτρο. Απορρίψτε το φίλτρο αν υπάρχουν μικρές φωτεινές οπές ή σημεία όπου το χαρτί φαίνεται λεπτό. Ελέγξτε το υλικό του φίλτρου για τυχόν προεξοχές, το μεταλλικό περίβλημα για παραμορφώσεις και την ελαστική τσιμούχα για φθορές.

Αποστράγγιση Νεροπαγίδας Καυσίμου
Αδειάστε το νερό που έχει συγκεντρωθεί μέχρι να αρχίσει να βγαίνει καθαρό καύσιμο. Συλλέξτε το υγρό/καύσιμο σε κατάλληλο δοχείο και απορρίψτε το όπως απαιτείται.

Καθαρισμός Κυψελών Ψυγείου

Ελέγξτε όλες τις κυψέλες για συσσώρευση υλικών ή απόφραξη και καθαρίστε. Κατευθύνετε αέρα ή νερό σε κάθε κυψέλη από πίσω προς τα εμπρός.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν οι κυψέλες είναι φραγμένες με ελαιώδεις ουσίες, χρησιμοποιήστε καθαριστικό διάλυμα και ξεπλύνετε τις κυψέλες με σύστημα πλυσίματος υπό πίεση.

Έλεγχος Στάθμης Ψυκτικού Κινητήρα

Το σύστημα ψύξης λειτουργεί υπό πίεση που ελέγχεται μέσω της τάπας πίεσης του δοχείου διαστολής ψυκτικού. Ξεβιδώστε την τάπα μέχρι την πρώτη θέση και αφήστε την πίεση του κυκλώματος να εκτονωθεί. Αφαιρείτε την τάπα του ψυγείου μόνο όταν αφαιρεθεί πρώτα η τάπα του δοχείου διαστολής.

Έλεγχος Στάθμης Λαδιού Κινητήρα
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν δεν φαίνεται καθόλου ψυκτικό στο δοχείο ανάκτησης, ελέγξτε τη στάθμη ψυκτικού στο ψυγείο. Ελέγξτε το σύστημα για διαρροές και φροντίστε για την επισκευή της βλάβης. Με το τρακτέρ σταθμευμένο σε οριζόντιο έδαφος και τον κινητήρα σβηστό, η στάθμη λαδιού πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στο ανώτερο (MAX) και το κατώτερο όριο (ΜΙΝ).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Μη συμπληρώνετε λάδι πάνω από την ένδειξη ανώτερης στάθμης (MAX) στον δείκτη. Η πλεονάζουσα ποσότητα λαδιού καίγεται, με αποτέλεσμα να παράγεται καπνός και να δημιουργείται η εσφαλμένη εντύπωση ότι ο κινητήρας καίει λάδια. Μη βάζετε ποτέ σε λειτουργία τον κινητήρα όταν η στάθμη λαδιού είναι χαμηλότερη από την κατώτερη ένδειξη.

Έλεγχος Στάθμης Υγρών Φρένων και Συμπλέκτη

Με το τρακτέρ σταθμευμένο σε οριζόντιο έδαφος, η στάθμη υγρού πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στο ανώτερο “ΜΑΧ”(1) και το κατώτερο όριο “ΜΙΝ”(2).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Χρησιμοποιείτε μόνο τον σωστό τύπο υγρού φρένων / συμπλέκτη. Σε περίπτωση ανάμειξης διαφορετικού τύπου υγρού ενδέχεται να προκληθεί ζημιά
στα εσωτερικά εξαρτήματα των υδραυλικών φρένων και βλάβη στα φρένα. Τηρείτε τις οδηγίες που αναγράφονται στο δοχείο υγρού φρένων.

Έλεγχος Πίεσης Ελαστικών

Ελέγξτε και ρυθμίστε την πίεση των εμπρόσθιων και των οπίσθιων ελαστικών ανάλογα με το φορτίο που φέρουν. Ελέγξτε το πέλμα και τα πλαϊνά τοιχώματα για τυχόν φθορά.

Έλεγχος Ιμάντων
Ελέγξτε όλο το μήκος του ιμάντα για τυχόν ρωγμές, σχισίματα και γενικότερη φθορά. Αν έχετε αμφιβολίες για την κατάσταση του ιμάντα, τοποθετήστε έναν καινούργιο.

Έλεγχος Στάθμης Μπαταρίας

Ελέγξτε αν η στάθμη του ηλεκτρολύτη καλύπτει το πάνω μέρος των πλακών διαχωρισμού σε κάθε κυψέλη. Αν χρειάζεται, προσθέστε αποσταγμένο ή απιονισμένο νερό μέχρι τη σωστή στάθμη. Μη γεμίζετε πάνω από την ένδειξη. Μη χρησιμοποιείτε ποτέ νερό από τη βρύση ή από δεξαμενή με νερό βροχής ή άλλη πηγή. Μην πλησιάζετε φλόγα στα στόμια πλήρωσης διότι υπάρχει κίνδυνος έκρηξης.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση που η μπαταρία έχει εκφορτιστεί με αποτέλεσμα η τάση στους πόλους να είναι κάτω από 7 Volt, για την επαναφόρτισή της απαιτείται ειδική διαδικασία φόρτισης.

Έλεγχος Συνδέσεων Εισαγωγής Αέρα Κινητήρα

Ελέγξτε τη σύσφιξη των σφιγκτήρων σύνδεσης των αγωγών εισαγωγής αέρα στον κινητήρα. Μη σφίγγετε υπερβολικά.

Intercooler

Ελέγξτε τις συνδέσεις του υπερσυμπιεστή (τούρμπο) στο ψυγείο αέρα (INTERCO)

πηγη…http://www.agrotypos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *