Νέο σχολείο συνεργασίας, προόδου και ΟΧΙ αξιολόγησης – απολύσεων και κατηγοριοποίησης
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ» Διαβάζοντας την προσωρινή διάταξη της ΔΟΕ για την αξιολόγηση διαπιστώσαμε ότι λέει ΝΑΙ αλλά με προϋποθέσεις. Όμως όλα μέσα τους είναι μπερδεμένα και συγκεχυμένα. Λέει ναι στην αξιολόγηση η ΔΟΕ και ΜΟΝΟ η ΔΟΕ. Πώς είναι δυνατόν η ΔΟΕ να δέχεται να συνδιαμορφώσει με το υπουργείο τα κριτήρια της αξιολόγησης όταν είναι δεδομένος ο τιμωρητικός χαρακτήρας της αφού συνδέεται με τη μισθολογική-βαθμολογική εξέλιξη, τις απολύσεις και την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Δηλαδή για παράδειγμα αν ένας συνάδελφος δεν προάγεται από τον Ε βαθμό στο Δ και παραμένει μισθολογικά στάσιμος, αυτό δεν είναι τιμωρία; Οι εκπαιδευτικοί οραματίζονται ένα σχολείο που χρειάζεται πολλές αλλαγές. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι άμεσα χρειάζεται να υπάρχει γενναία χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Να λυθούν τα έντονα προβλήματα στέγασης που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και να εξοπλιστούν με τα απαραίτητα εποπτικά μέσα. Να υπάρξει
ουσιαστική επιμόρφωση για να ενισχυθούν οι εκπαιδευτικοί στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό τους έργο, να υπάρξουν σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα που δε θα εξοντώνουν μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη ολόπλευρης και κριτικής σκέψης. Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά ακόμη… Όμως με την αξιολόγηση θα απολυθούν συνάδελφοι και με τις πλάτες των απολυμένων συναδέλφων που θα χάσουν τη δουλειά τους και το μισθό τους, θα πληρώνονται τα τοκογλυφικά δάνεια των δανειστών μας! Πως είναι δυνατόν να λέει η ΔΟΕ ναι στην αξιολόγηση όταν όλοι οι συνάδελφοι δε δέχονται την αξιολόγηση; Λέγοντας ΟΧΙ στην αξιολόγηση δεν αποποιούμαστε τις ευθύνες μας, ούτε αφήνουμε την πόρτα ανοιχτή ώστε να τους δώσουμε το ελεύθερο να πράξουν όπως θέλουν. Πιστεύουμε ότι θα ήταν χρήσιμη και αναγκαία η κριτική αποτίμηση του παιδαγωγικού έργου, αλλά αυτή μπορεί και πρέπει να γίνεται μέσα στα πλαίσια του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας με στόχο την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού και του έργου του, χωρίς τον μπαμπούλα των διοικητικών διώξεων, των ποινών, της τιμωρίας και της πλήρους απαξίωσης του εκπαιδευτικού έργου, του εκπαιδευτικού και με μεγαλύτερο τελικά θύμα τους μαθητές μας. Η ουσία είναι ότι πρέπει να ιεραρχηθούν οι ανάγκες της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι σύμφωνα με τις επιταγές της εκάστοτε κυβέρνησης, με αυτό το δεδομένο πρέπει να παίρνει αποφάσεις η ΔΟΕ. Στο Υπουργείο Παιδείας έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι εγγράμματοι, σκέφτονται, συλλογίζονται και επιθυμούν να παραμείνουν μια οικογένεια όπου θα συνεχίζει να υπάρχει συνεργασία, συντροφικότητα και αλληλεγγύη. Θέλουν να χτυπήσουν και αυτό με την αξιολόγηση, εκτιμώντας ότι η αξιολόγηση εκτός από χειραγώγηση θα δημιουργήσει εντάσεις , διαφωνίες και διασπάσεις ανάμεσα στους συναδέλφους μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων. Καλούμε τη ΔΟΕ, επειδή το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει άμεσα μέσα στο καλοκαίρι να προχωρήσει στην έκδοση προεδρικών διαταγμάτων, έμπρακτα και με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που πρέπει τώρα να παρθούν να αρνηθεί την αξιολόγηση που θα οδηγήσει στην πλήρη απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης και των λειτουργών της.