ΦΑΚΕΛΟΣ – ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΗ



Η φετινή χρονιά για τα πορτοκάλια φάνηκε ότι θα είναι δύσκολη

για την εμπορία από την αρχή της σεζόν.Ο Δήμαρχος Μολαων

βλέποντας το πρόβλημα που είχε αρχίσει να διαφαίνεται ξεκίνησε

μια σειρά επαφών σε συνεργασία με τον Α.Σ.Ε SRARTA ORANGE

με βουλευτές του νομού και με τον Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κανελλόπουλο όπου ο πρόεδρος της Α.Σ.Ε SRARTA ORANGE κ. Μπλετας κατάθεσε πολυσέλιδη αναφορά με προτάσεις για να μπορέσει να επιβιώσει το προϊόν αυτό.Οι προτάσεις είναι οι εξης :

SPARTA ORANGE

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ

ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΩΝ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΣΚΑΛΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΤΗΛ- FAX : 2735 0 24191

email : spartaorange@yahoo.gr

ΣΚΑΛΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ 22-04-2010

ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 51

ΠΡΟΣ

Γραφείο Πρωθυπουργού της Ελλάδος

κ. Γ. Α. Παπανδρέου

Μέγαρο Μαξίμου

Ηρώδου Αττικού 19

Τ.Κ. 106 74 ΑΘΗΝΑ

ΦΑΚΕΛΟΣ – ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΗ

Κύριε Πρωθυπουργέ, πιστεύουμε πως ήλθε η ώρα, το επίσημο κράτος, να ασχοληθεί σοβαρά με τα προβλήματα του τόπου και να παίξει σημαντικό ρόλο στη λύση των χρόνιων προβλημάτων, που μαστίζουν κάθε παραγωγικό κλάδο, μεταξύ αυτών, και τα εσπεριδοειδή.

Η κατάρα για τα χρυσά μήλα των εσπεριδοειδών ξεκίνησε την δεκαετία του ’80, όταν η Ε.Ε. επιδοτούσε την εμπορία, την μεταποίηση και την απόσυρση για να μπορέσει ο κλάδος να οργανωθεί, να γίνει ανταγωνιστικός και να αναπτύξει το υγιές εμπόριο. Δυστυχώς όμως, ο αόριστος ρόλος του κράτους με τις υπηρεσίες τους (Διευθύνσεις Γεωργίας, Νομαρχίες, ΟΠΟΚΕΠΕ – ΔΕΔΙΓΑΓΕΠ, Υπουργείο Γεωργίας, Συναιτερισμούς), ουσιαστικά, το μεγάλο αυτό όπλο που του έδινε η Ε.Ε. το μετέτρεψε σε αυτοπυροβολισμό με αποτέλεσμα να εκτελέσει, αντί να αναστήσει τον κλάδο των εσπεριδοειδών και φαντάζομαι και τους υπόλοιπους κλάδους των αγροτικών προϊόντων.

Από το 1980 μέχρι το 2009 ξεφύτρωναν κάθε χρόνο από το πουθενά έμποροι που βαπτίζονταν εξαγωγείς και που μόνο στόχο είχαν να ξεκοκκαλίσουν κάθε μορφής επιδότηση. Έτσι με συνεργούς τους γεωπόνους των διευθύνσεων γεωργίας, έπαιρναν πιστοποιητικά ποιότητας (με το αζημίωτο βέβαια) για τα πιο ακατάλληλα προιόντα, αφού δεν είχαν σκοπό να κατακτήσουν τις αγορές, παρά μόνο να πάρουν τα ροζ χαρτάκια και να εισπράξουν τις παχυλές επιδοτήσεις. Βέβαια υπήρχαν και εξαιρέσεις – εξαγωγείς οι οποίοι δεινοπάθησαν για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν αυτή την κατηγορία εξαγωγέων και πολλοί από τους συνεπείς και τίμιους έκλεισαν και χρεοκόπησαν.

Το ίδιο βέβαια σκηνικό έγινε και με τις αποσύρσεις. Είχαν στηθεί κυκλώματα μεταφορέων, κάποιων μητροπόλεων και κάποιων φορέων στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό όπου ήλεγχαν όλη τη διακίνηση. Και αυτό βέβαια με τις ευλογίες των διευθύνσεων γεωργίας, οι οποίες δεν υπέγραφαν άλλα συμβόλαια παρά μόνο αυτά που τους υπαγόρευαν τα πιο πάνω κυκλώματα. Τούτο μπορώ να το ισχυρίζομαι, διότι, όταν ήμουν πρόεδρος του Α.Σ.Ε. Σκάλας Λακωνίας (1997-2000), που προσπάθησα να αποσύρω τα πορτοκάλια για όφελος των παραγωγών, βρήκα απέναντί μου την Διεύθυνση Γεωργίας, η οποία μου αρνήθηκε τον καθαρό δρόμο με την μητρόπολή μας και με παρέπεμψε στα γνωστά κυκλώματα. Σε αναφορά μου προς τον τότε νομάρχη Λακωνίας, μου υποσχέθηκε ότι θα διατάξει Ε.Δ.Ε., την οποία περιμένω και σήμερα, 2010.

Τρίτο μελανό μέρος της όλης παράστασης είναι οι επιδοτήσεις της χυμοποίησης. Εδώ παίχτηκε ζωντανά η παράσταση του Καραγκιόζη. Συνεργεία συγκομιδής, μεσίτες, μεταφορείς, χυμοποιεία σού καθόριζαν πότε θα κόψουν οι παραγωγοί, ποιοί θα κόψουν και με ποιούς θα τα μεταφέρουν, διαφορετικά έπρεπε να στηθείς στην ουρά για μια-δυο εβδομάδες και εάν δεν είχαν καταστραφεί (πράγμα απίθανο) τα πορτοκάλια, τότε θα χυμοποιούσες.

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ο παραγωγός αγρότης να γίνει έρμαιο (μεσιτών, συνεργείων κοπής) και κατάφεραν όλοι σχεδόν οι Α.Σ.Ε. να διοικούνται από μεσίτες και συνεργεία κοπής. Έτσι οι διοικήσεις των Α.Σ.Ε. αντί να αντιδράσουν και να καθαρίσουν τον χώρο, αντίθετα, υπονόμευσαν τους Α.Σ.Ε. με τις ευλογίες βέβαια της ΠΑΣΕΓΕΣ, γι’ αυτό και πολλές οργανώσεις αισθάνονται ότι δεν τους εκπροσωπούν τα ανώτατα όργανα.

Αυτό είχε σαν συνέπεια οι χυμοποιήσεις να κατευθύνονται σε ορισμένους. Οι αγρότες να μην ενημερωθούν ποτέ από τα όργανά τους για την κατωχύρωση των δικαιωμάτων, (τα έμαθαν όταν το σύστημα κλείδωσε και βολεύτηκαν όλο αυτά τα κυκλώματα). Έτσι το μεγαλύτερο μέρος των παραγωγών έμειναν χωρίς δικαιώματα (οικονομική ενίσχυση απο Ε.Ε.) ιδιαίτερα η περιοχή της Νότιας Λακωνίας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας, Κρήτης, Πρεβέζης, κ.ά. — και τώρα η καταστροφή, η πλήρης κατάρευση του προϊόντος, τιμές εξευτελιστικές της τάξης των 4, 6, 8, 10 λεπτών, αλλά οι μεσίτες να εισπράττουν 5 λεπτά αφορολόγητα ανά κιλό διότι διαθέτουν ένα μπλοκάκι στο τσεπάκι τους.

Και όχι μόνο! Τα μαύρα φορτία που ξέπλεναν οι εμπλεκόμενοι με τις ευλογίες των υπηρεσιών είχαν σαν αποτέλεσμα να συμπιέζουν τις τιμές βάσης και ο τίμιος παραγωγός να είναι και εδώ χαμένος!!!

Ε!!!! Ως εδώ, δεν πάει άλλο Κύριε Πρωθυπουργέ. Η παράσταση πρέπει να τελειώσει. Αυτά τα ελάχιστα τα αναφέρω, διότι αν δεν ανατραπεί η κατάσταση σε σύντομο χρονικό διάστημα (όταν τελειώσουν τα λίγα αποθέματα που έχουν οι παραγωγοί) θα υπάρχουν μεγάλες κοινωνικές εκρήξεις. Τώρα! Όχι Αύριο! Αλλά Χτές! Πρέπει να τρέξουμε, να πάρουμε μέτρα και να προλάβουμε τα χειρότερα.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

1. ΕΜΠΟΡΙΑ – ΣΥΝΑΙΤΕΡΙΣΜΟΙ

α/ Αλλαγή του νόμου περί συναιτερισμών. (μεσίτες, έμποροι, συνεργεία κοπής να μην μπορούν να είναι μέλη του Δ.Σ.)

β/ Κατάργηση του ενιαίου ψηφοδελτίου. Τούτο διότι πολλοί παραγωγοί θεωρούσαν ικανό να βγάλουν έναν άξιο αγρότη πρώτο σε σταυρούς και μετά να γεμίσουν το Δ.Σ. με τα τσακάλια των κυκλωμάτων.

γ/ Κατάργηση όλων των συναιτερισμών μαϊμούδων. Όσοι συναιτερισμοί δεν έχουν τζίρο τουλάχιστον ένα κατώτατο όριο (ας το ορίσει η κυβέρνηση) να σβήσουν από το χώρο.

δ/ Κίνητρα για συγχώνευση μικρών συναιτερισμών σε μεγαλύτερους και βιώσιμους.

ε/ Υποχρεωτική δημιουργία εμπορικού τμήματος με ανάλογο προσωπικό (τουλαχιστον έναν μάνατζερ) για ανάπτυξη εξαγωγικής δραστηριότητας και δημιουργία ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ εμπορικού σήματος.

στ/ Συμμετοχή σε δύο τουλάχιστον εκθέσεις τροφίμων και ποτών στην ΕΥΡΩΠΗ.

ζ/ Κατάργηση των Διευθύνσεων Γεωργίας και αντικατάσταση με ανεξάρτητες αρχές πιστοποίησης, καθοδήγησης σε αγροτικό παραγωγικό τομέα και σε αγροτικό εμπορικό τομέα. Διορισμό γεωπόνων σε κάθε βιώσιμο Α.Σ.Ε. που θα έχει τον πιο πάνω ρόλο.

η/ Την δημιουργία εθνικού δικτύου επαφών (ΥΠΕΞ, ΠΡΕΣΒΕΙΕΣ, ΠΡΟΞΕΝΕΙΑ, Α.Σ.Ε.) με εμπορικούς φορείς κρατών που θα σχεδιάσει για κάθε προϊόν η εθνική κυβέρνηση. Όλοι άλλωστε γνωρίζουμε πως εργάζονται οι αντίστοιχες αρχές των ΙΣΠΑΝΩΝ – ΙΤΑΛΩΝ – ΤΟΥΡΚΩΝ κτλ. Και πόσο απούσες είναι οι δικές μας πρεσβείες με τα αντίστοιχα εμπορικά τμήματα.

θ/ Αντισταθμιστικά οφέλη από τις διακρατικές συμφωνίες (πετρέλαιο – φυσικό αέριο – οπλικά συστήματα) με την πώληση αγροτικών προϊόντων.

ι/ Αυστηροί κανόνες για όλα τα εισαγόμενα αγροτικά προϊόντα, με βάσει την υγεία και την μεταφορά μολυσματικών ασθενειών.

2. ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

α/ Κίνητρα για να διακινούνται όλα τα αγροτικά προϊόντα μέσω των Α.Σ.Ε. και τούτο διότι διασφαλίζονται οι πραγματικές τιμές των παραγωγών αλλά και τα πραγματικά κοστολόγια των εμπόρων. Τέτοια κίνητρα είναι η επιστροφή του ΦΠΑ να γίνεται σε όσα προϊόντα διακινούνται μέσω Α.Σ.Ε. ή τουλάχιστον να υπάρχει διαφοροποίηση του συντελεστή επιστροφής ΦΠΑ για τα προϊόντα εκτός Α.Σ.Ε. και επίσης οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ να δίδονται κατ’ ανάλογό τρόπο.

β/ Οι λαϊκές αγορές να διαθέτουν ταμειακές μηχανές ώστε να ελέγχονται οι ποσότητες που παράγουν με αυτές που εμπορεύονται.

γ/ Οι άδειες λαϊκών αγορών να δίδονται για κάθε περιοχή μόνο από το Υπουργείο Εμπορίου, αφού υπάρχει η σχετική οικονομοτεχνική μελέτη για την βιωσιμότητά της. Διαφορετικά η συναλλαγή με δήμους, νομαρχίες, Α.Σ.Ε. καλά θα κρατεί.

δ/ Όλα τα προϊόντα που διατίθενται θα πρέπει να είναι πιστοποιημένα και για τους παραβάτες να υπάρχουν αυστηρές ποινές.

ε/ Τέλος, η πολιτεία θα πρέπει να υποχρεώνει όλες τις αλυσίδες Σούπερ-Μάρκετ να δέχονται μόνο πιστοποιημένα προϊόντα, διότι έτσι θα διασφαλίζεται η εθνική μας υγεία.

3. ΕΛΓΑ

α/ Κατάργηση της σημερινής μορφής και δημιουργία ενος σύγχρονου ασφαλιστικού φορέα με πλήρη μηχανογράφηση, ώστε να μπορεί να ελέγχει όλους τους παραγωγούς με τα αντίστοιχα προϊόντα.

β/ Ο νέος φορέας να έχει πηγές χρηματοδότησης 1ον βιομηχανίες φυτοφαρμάκων, 2ον βιομηχανίες αγροτικών λιπασμάτων, 3ον βιομηχανίες αγροτικών μηχανημάτων, 4ον βιομηχανίες πάσης φύσεως αγροτικών εφοδίων, 5ον τους αγρότες και 6ον το ελληνικό δημόσιο.

γ/ Ο νέος φορέας να διαθέτει πλήρες αγροτικό κτηματολόγιο, όμοιο με αυτό του ΟΣΔΕ μετά την ψηφιοποίηση, ώστε να αποφεύγονται τα πολυόροφα κτήματα και διπλές, τριπλές κτλ αποζημιώσεις.

δ/ Καμία αποζημίωση δεν θα δίδεται στους παραγωγούς εάν αντίστοιχα δεν έχουν πληρώσει μέσω τιμολογίων την συμμετοχή τους στο φορέα.

ε/ Καμία αποζημίωση δε θα δοθεί σε παραγωγούς που να υπερβαίνει η ποσότητα αποζημίωσης, τον μέσο όρο παραγωγής των τελευταίων πέντε ετών, εκτός των νέων φυτειών ή νέων παραγωγών

στ/ Οι αποζημιώσεις θα δίδονται όταν τα προϊόντα διακινούνται μέσω Α.Σ.Ε. ή σε άλλη περίπτωση να υπάρχει μέιωση 50%.

ζ/ Οι αιτήσεις για τις αποζημιώσεις να γίνονται στους Α.Σ.Ε. και να καταργηθούν οι ανταποκριτές του ΕΛΓΑ από τους δήμους (μέιωση κόστους).

η/ Οι εκτιμίσεις ζημιάς στις δενδρόδεις καλλιέργειες να γίνονται με αντικειμενικά κρητήρια π.χ. παγετός (να υπάρχουν ανά περιοχές κλοβοί μετεωρολογικοί που θα καταγράφουν το μέγεθος του παγετού, το χρόνο παγετού και έτσι θα βγαίνει η τελική ζημιά).

Για άλλα αίτια όπως χαλάζι, ανεμοθύελλα, πλημμύρα κτλ θα πρέπει κάθε παραγωγός να προσκομίζει στην αίτησή του και φωτογραφικό υλικό την ημέρα της ζημιάς για κάθε κτήμα και κάθε προϊόν χωριστά.

Αυτά είναι ένα μικρό μέρος των προτάσεών μας. Σε άλλη περίπτωση είμαστε στη διάθεσή σας για επιπλέον προτάσεις, σκέψεις, διορθώσεις. Ελπίζω να τύχουν κάποιας ανταπόκρισης τα ανωτέρω, διότι όταν κληθήκαμε στο Ζάππειο και παρευρέθηκα εκπροσωπόντας μάλιστα ολόκληρο το νομό Λακωνίας, ουδέν ερωτήθημεν. Και παρόλο που άφησα διευθύνσεις και τηλέφωνα στη γραμματεία υποδοχής, ενημέρωσα ότι είχα έλθει με προτάσεις, και όμως κανείς δεν με αναζήτησε!!!

Βέβαια, θα ήταν παράλειψή μας, στη σημερινή μας συνάντηση με τους αξιωματούχους του υπουργείου, να μην θέσουμε το καυτό πρόβλημα των εσπεριδοειδών, ένα προϊόν, που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί «εθνικό προϊόν», διότι αποτελεί το μεγαλύτερο σε όγκο, ένταση και εισαγωγή συναλλάγματος από όλα τα αγροτικά προϊόντα.

Ακόμη είναι ένα προϊόν που τροφοδοτεί αρκετές δεκάδες συναφών επαγγελμάτων με αρκετές χιλιάδες θέσεις εργασίας όπως συσκευαστήρια, χυμοποιία, μεταφορικές εταιρείες, βιομηχανίες πλαστικών, βιομηχανίες χάρτου, βιομηχανίες λιπασμάτων, βιομηχανίες φυτοφαρμάκων, γεωπονικές επιχειρήσεις, αρδευτικές επιχειρήσεις κτλ. Επίσης απασχολεί το μεγαλύτερο κομμάτι του αγροτικού πληθυσμού (Ήπειρος, Δυτική Στερεά, Πελοπόννησος, Δυτική Κρήτη).

Σας γνωρίζουμε λοιπόν και εμείς, ότι μετά την πλήρη αποδέσμευση του χυμού από την επιδότηση, η εικόνα του προϊόντος είναι τραγική. Ξεκίνησε να κατρακυλά η τιμή του και από την τιμή των 22 λεπτών, μειώθηκε σταδιακά σε 20, 18, 16, 12, 8 λεπτά η εξαγωγή και ο χυμός 4,5 λεπτά έως 6.

Η τιμή βάσης που δημιουργούσε η τιμή του χυμού και ήταν 18 – 22 λεπτά δεν υπάρχει και έτσι σε αυτόν τον πανικό διαμορφώθηκε μια τιμή από 8 έως 12 λεπτά. Έτσι, η Νότια Λακωνία, που το κύριο προϊόν της είναι η ποικιλία Βαλέντσια, και είναι εντελώς αδιάθετη, πράγμα πρωτόγνωρο για την εποχή μας, αποτελεί το εξιλαστήριο θύμα της όλης κατάστασης.

Βέβαια, τα επόμενα χρόνια στη θέση αυτή θα είναι και οι υπόλοιπες περιοχές που δεν θα έχουν προλάβει να δώσουν την μισή τους παραγωγή τον μήνα Νοέμβριο και Δεκέμβριο στο χυμό καθώς δε θα υπάρχει πλέον επιδότηση.

Για τούτο ζητάμε να υπάρχει μια μικρή παρέμβαση από την πολιτεία, ώστε να στηριχθεί το προϊόν. Η περιοχή μας έχει περίπου 150 – 180 χιλιάδες τόνους αδιάθετα Βαλέντσια. Πρέπει λοιπόν, ένα μέρος της τάξεως των 50.000 τόνων να οδηγηθεί στην χυμοποίηση και να στηριχθεί εθνικά, καθώς υπάρχει έγκριση λόγω της κρίσης από την Ε.Ε.

Η διαδικασία της ενίσχυσης θα γίνει κατά οικογένεια μέχρι του ποσού που θα ορίσει η κυβέρνηση και θα αντιστοιχεί σε 12 λεπτά ανά κιλό του χυμοποιηθέντος πορτοκαλιού. Π.χ. αν ένας παραγωγός χυμοποιεί 50.000 κιλά, αυτός θα λαμβάνει 50.000Χ0,12= 6.000 Euro.

Βέβαια άν η πολιτεία βάλει ένα πλαφόν, π.χ. 8.000 Euro ανά οικογένεια, τότε η μέγιστη ποσότητα που θα χυμοποιηθεί θα είναι 66.000 κιλά.

Βέβαια, η συνολική επιβάρυνση για τους 50.000 τόνους, δε θα υπερβαίνει τα 6.000.000 Euro. Άν αναλογισθεί κανείς ότι για διακόσιους λιμενικούς διατέθησαν 80.000.000 Euro, για τον Ο.Σ.Ε. 1δις Euro το μήνα, για τις αστικές συγκοινωνίες 1,5δις Euro το χρόνο κτλ.

Ελπίζουμε κύριε Πρωθυπουργέ, ότι θα συνειδητοποιήσετε το μέγεθος του προβλήματος, τις παρενέργειες στην εθνική οικονομία που θα έχει η κατάρρευσή του, τα εκατομμύρια των εργαζομένων που θα αναζητούν δουλειά (αγρότες και τα συναφή εργοστάσια), και περιμένουμε τις δικές σας ενέργειες για να αλλάξουμε σελίδα και να αρχίσει και ο δικός μας κλάδος σιγά σιγά την ανάπτυξή του.

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΑΙΤΕΡΙΣΜΟΣ ΣΚΑΛΑΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ SPARTA ORANGE

Αποδέκτες: 1) ΑΡΧΗΓΟΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ κ. ΣΑΜΑΡΑ ΑΝΤΩΝΙΟ

2) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΨΙΝ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

3) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΨΙΝ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

4) ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

κ. ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΑΛΕΚΑ

5) ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΛΑ.Ο.Σ κ. ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΓΕΩΡΓΙΟ

6) ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ κ. ΤΣΙΠΡΑ ΑΛΕΞΗ

7) ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ κ. ΓΡΗΓΟΡΑΚΟ ΛΕΩΝΙΔΑ

8) ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ κ. ΔΑΒΑΚΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

9) ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ κ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟ ΓΡΗΓΟΡΙΟ

10) ΝΟΜΑΡΧΗΣ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ κ. ΦΟΥΡΚΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ

11) ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΣΚΑΛΑΣ κ. ΓΡΥΠΙΩΤΗ ΙΩΑΝΝΗ

12) ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΕΛΟΥΣ κ. ΜΑΝΩΛΑΚΟ ΜΙΧΑΗΛ

13) ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΜΟΛΑΩΝ κ. ΤΣΑΓΓΑΡΗ ΙΩΑΝΝΗ

14) ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΝΙΑΤΩΝ κ. ΝΤΟΒΟΛΟ ΓΕΩΡΓΙΟ

15) ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΣΠΑΡΤΗΣ κ. ΠΑΤΣΙΛΙΒΑ ΧΡΗΣΤΟ

16) ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΑΣΩΠΟΥ κ. ΤΡΙΧΕΙΛΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ

17) ΑΣΕ ΑΜΥΚΛΩΝ « ΛΑΚΩΝΙΑ»

18) ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΚΙΩΝ – ΜΟΛΑΩΝ

19) ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΒΛΑΧΙΩΤΗ

20) Μ.Μ.Ε.

Υ. Γ. Η θέση μας άλλωστε είναι ότι μπορούν να λυθούν τα προβλήματα με διάλογο, προτάσεις και όχι κινητοποιήσεις εντυπωσιασμού για τροφή των ΜΜΕ και δυσφήμηση της χώρας στο εξωτερικό.

Ο Πρόεδρος του Δ/Σ

κ.Πέτρος Μπλέτας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *