Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Δήμου Μονεμβασίας
Πρόεδρος: Χαράλαμπος Λύρας
Μέλη:
Τσαφατίνου Κατερίνα Δημ. Σύμβουλος
Πριφτάκη-Χαζηγρηγορίου Παναγιώτα Δημ. Σύμβουλο
Χριστάκος Σταύρος Δημ. Σύμβουλος
Μιχαλόπουλος Μιχαήλ Δημ. Σύμβουλος
Πολλάλης Δημήτριος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Λακωνίας
Παντελής Δημήτριος Ξενοδόχος
Μπιλλίνης Παναγιώτης Επιχειρηματίας
Παπούλη Δέσποινα Πρόεδρος Σωματείου Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ
Παπαδάκης Παναγιώτης Πρόεδρος Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων Μονεμβασίας
– Εστίαση στον ηλεκτρονικό τρόπο προβολής του προορισμού ακολουθώντας όλες τις σύγχρονες τάσεις του τουριστικού μάρκετινγκ. Οι ενέργειες είναι πρωτοποριακές για ελληνικό Δήμο, και η συνολική ηλεκτρονική παρουσία του Δήμου Μονεμβασίας ξεπερνά κατά πολύ αντίστοιχες μεγάλων τουριστικών Δήμων της Ελλάδας. Αξίζει να σημειωθεί πως η αντίστοιχη υποδομή που παραλάβαμε ήταν υποτυπώδης:
Α) Δημιουργία πλήρους αμιγώς τουριστικού website. Έχει ήδη μεταφραστεί σε αγγλικά και ρώσικα ενώ μεταφράζεται και σε γερμανικά. 1500 χρήστες ημερησίως το επισκέπτονται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Πρώτη θέση στις μηχανές αναζήτησης (google)
Β) Δημιουργία λογαριασμών στα σημαντικότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, you–tube) και πραγματοποίηση προωθητικών ενεργειών μέσα από αυτές.
Γ) Τακτική ηλεκτρονική επικοινωνία με τουριστικούς συντάκτες σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Δ) Στενή συνεργασία με τα τμήματα προβολής του ΕΟΤ και συμμετοχή της περιοχής στα αντίστοιχα δικά τους εργαλεία προώθησης.
Ε) Δημιουργία ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και tablets. Ένας πλήρης ηλεκτρονικός οδηγός πολύ δημοφιλής σε επισκέπτες κυρίως από το εξωτερικού.
ΣΤ) Δωρεάν καταχώρηση στα ηλεκτρονικά μέσα του Δήμου όλων των νόμιμων μονάδων φιλοξενίας και εστίασης.
Z) Δημιουργία μικρών θεματικών βίντεο σε υψηλή ανάλυση, τα οποία διασπείρονται μέσα από το διαδίκτυο σε όλο τον κόσμο.
H) Δημιουργία εικονικών περιηγήσεων για το κάστρο της Μονεμβασιάς και το Σπήλαιο της Καστανιάς
Θ) Το μεγαλύτερο μέρος της διαφημιστικής δαπάνης κατευθύνεται σε εξειδικευμένες ιστοσελίδες και όχι σε έντυπα όπως παλαιότερα.
–
Φιλοξενίες δημοσιογράφων και εκπομπών.
Α) Συνεχείς φιλοξενίες δημοσιογραφικών αποστολών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Σχεδόν όλα τα ελληνικά έντυπα και ιστοσελίδες τουρισμού έχουν δημοσιεύσει θέματα για την περιοχή ενώ σημαντικές είναι οι αναφορές στο εξωτερικό που προέκυψαν από αντίστοιχες φιλοξενίες (τηλεοπτικές εκπομπές σε RAI και BBC , έντυπα και ιστοσελίδες από Αμερική, Σουηδία, Βέλγιο, Ολλανδία κ.α.)
– Συμμετοχή σε εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό
Α) Συμμετοχή τα δύο τελευταία χρόνια στην έκθεση PHILOXENIAστη Θεσσαλονίκη. Η συμμετοχή ήταν ουσιαστική και όχι τυπική. Έγιναν προκαθορισμένες συναντήσεις με τουριστικά πρακτορεία από το εξωτερικό Στις συναντήσεις παραβρέθηκαν και ξενοδόχοι του Δήμου Μονεμβασίας και κλείστηκαν εμπορικές συμφωνίες. Όλες οι επαφές κοινοποιήθηκαν σε όλα τα ξενοδοχεία του Δήμου. Ο μοναδικός δήμος της Πελοποννήσου με περίπτερο στην συγκεκριμένη έκθεση.
Β) Συμμετοχή σε μικρότερες εκθέσεις κυρίως για τον εσωτερικό τουρισμό όπως η έκθεση Λακωνικών Προϊόντων στο Σύνταγμα με σημαντική επιτυχία
Γ) Παρουσία στη διεθνή έκθεση τουρισμού γάμου ‘’NATIONAL WEDDING SHOW’’ στο Birmingham. Επαφές με εξειδικευμένα πρακτορεία αλλά και παρουσία με περίπτερο φιλοξενούμενοι του ΕΟΤ.
Δ) Παρουσία μέσω της συνεργασίας μας με την Περιφέρεια Πελοποννήσου σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις τουρισμού του εξωτερικού.
– Έμφαση στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού.
Α)Αναρρίχηση: Βελτίωση και συνεχής επέκταση των αναρριχητικών πεδίων σε Καβομαλιά και Κυπαρρίσι. Διοργάνωση το 2012 πανελλήνιας συνάντησης αναρριχητών στον Καβομαλιά όπου φιλοξενήθηκαν και διάσημοι ευρωπαίοι αναρριχητές οι οποίοι έμειναν ενθουσιασμένοι από τα αναρριχητικά πεδία και τις δυνατότητες ανάπτυξης. Έχει υποβληθεί πρόταση στο ΕΣΠΑ για επέκταση των πεδίων σε Κυπαρίσσι και Καβομαλία και ανάδειξη της περιοχής σε διεθνή αναρριχητικό προορισμό
Β)Πεζοπορία: Αποτύπωση και χαρτογράφηση των σημαντικότερων πεζοπορικών διαδρομών. Καθαρισμός και σήμανση καθώς και έκδοση δίγλωσσου εξειδικευμένου χάρτη. Παρουσίαση των διαδρομών ηλεκτρονικά με αναλυτικά στοιχεία, φωτογραφίες και χάρτες. Επικοινωνία με όλους τους ελληνικούς ορειβατικούς συλλόγους και εξειδικευμένα έντυπα και ιστοσελίδες του εξωτερικού.
Γ) Τουρισμός γάμων: Συνεχής προώθηση της καστροπολιτείας ως διεθνή προορισμό γάμων. Δημιουργία βίντεο, φυλλαδίου, συμμετοχή σε εξειδικευμένες εκθέσεις, συνεχής επικοινωνίας με εξειδικευμένα γραφεία του εξωτερικού. (
– Κρουαζιέρα
Συνεχείς επαφές με εταιρείες που διαχειρίζονται τα κρουαζιερόπλοια με σκοπό την διευκόλυνση τους αλλά και την παρουσίαση εκδρομών και προορισμών εντός του Δήμου. Προσπάθειες για βελτίωση των λιμενικών υποδομών (μελέτη). Προσπάθεια για ένταξη και της Νεάπολης στο πρόγραμμα προσεγγίσεων.
–Σπήλαιο Καστανιάς
Προσπάθειες για αναβάθμιση του σπηλαίου της Καστανιάς με συνεχείς δράσεις προβολής. Τον Ιανουάριο του 2014 εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η παράκαμψη του χωριού της Καστανιάς που θα επιτρέπει τη προσέγγιση του σπηλαίου από μεγάλα λεωφορεία. Και οργανωμένα γκρουπ.
– Λοιπές δράσεις
Α)Σχεδιασμός και εκτύπωση πρωτότυπου 3dτουριστικού χάρτη για όλο το Δήμο
Β) Σχεδιασμός και εκτύπωση πρωτότυπου 3dτουριστικού χάρτη για την Καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς (έτοιμος το Μάιο 2014)
Γ)Δημιουργία θεματικών ραδιοφωνικών σποτ.
Δ) Συνεχής ηλεκτρονική επικοινωνία με όλα τα καταλύματα του Δήμου Μονεμβασίας . Στα πλαίσια αυτής γίνεται ενημέρωση για τις δράσεις της επιτροπής και τα αποτελέσματά της ενώ αντλούνται στοιχεία μέσω π.χ. της συμπλήρωσης ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων από τους ξενοδόχους, που χρησιμεύουν στη χάραξη της τουριστικής πολιτικής του Δήμου.
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ KAI ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ (DEBATE)
- Για το σπήλαιο της Καστανιάς έχουν γίνει οι εξης ενέργειες: επισκέψεις δημοσιογραφικών συνεργείων όπως π.χ. της RAI3 (ιταλία) που αφορά κυριακάτικη τηλεοπτική εκπομπή με 1,5 εκατομμύρια τηλεθεατές. Επίσης του Σουηδικού περιοδικού ”First Class Magazine” σε συνεργασία με τον ΕΟΤ Σουηδίας και με αφορμή την αεροπορική σύνδεση Στοκχόλμης Καλαμάτας δύο φορές ανά εβδομάδα από Άνοιξη εως Φθινόπωρο. Καταχωρήσεις σε έντυπα όπως τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Μακεδονίας (Αγγελιοφόρος και Μακεδονία της Κυριακής), τη μεγαλύτερη ιστοσελίδα διακοπών www.diakopes.gr (του ομίλου Λαμπράκη in.gr), περιοδικό ”Επαθλο” κ.α. Δημιουργία βίντεο για το σπήλαιο της Καστανιάς. Ενημέρωση όλων των ξενοδχείων της Λακωνίας με email για τα εκάστοτε ωράρια λειτουργίας του. Ανάρτηση σε μόνιμη βάση στην πρώτη σελίδα της ιστοσελίδας του Δήμου Μονεμβασίας και αποστολή με newsletter σε 2500 παραλήπτες (ταξιδιωτικοί συντάκτες, όλα τα ταξιδιωτικά γραφεία της Ελλάδας, όλα τα διεθνή γραφεία του ΕΟΤ και tour operators του εξωτερικού). Η παρούσα δημοτική αρχή ολοκλήρωσε νέα μελέτη παράκαμψης της Καστανιάς προκειμένου να προσεγγίζεται το σπήλαιο από τουριστικά λεωφορεία, κάτι το οποίο είναι παραπάνω από ζωτικής σημασίας για την λειτουργία του σπηλαίου. Η μελέτη εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και δημοπρατήθηκε Προβολή με ραδιοφωνικά σποτ στο νομό Λακωνίας με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία ακόμη και των συνδημοτών μας δεν έχει επισκεφθεί το σπήλαιο. Δημιουργία εικονικής ηλεκτρονικής περιήγησης στο σπήλαιο.
Για τον εναλλακτικό τουρισμό: Χρηματοδότηση από το Δήμο της δημιουργίας 50 νέων διαδρομών στο Ζόμπολο, συνδιοργάνωση του Νομικού Προσώπου του Δήμου Πανελλήνιας συνάντησης αναρριχητών με καλεσμένο τον διεθνούς φήμης αναρριχητή Claude Remy. Δημιουργία βίντεο για την δραστηριότητες στη φύση. Κατατέθηκε στο ΕΣΠΑ μελέτη ύψος περίπου 250,000 € που περιλαμβάνει διάνοιξη επιπλέον 300 διαδρομών (150 στον Καβομαλιά και 150 στο Κυπαρίσσι), έκδοση δίγλωσου αναρριχητικού οδηγού και διοργάνωση διεθνούς συνάντησης αναρριχητών στα πρότυπα της Καλύμνου. Υλοποίηση της ανάδειξης του ενιαίου δικτύου πεζοπορικών διαδρομών όλου του Δήμου με καθαρισμό, σήμανση, έκδοση δίγλωσσου χάρτη, διαφημιστική καταχώρηση στις σημαντικότερες σχετικές ιστοσελίδες (π.χ. pezoporia.gr) και πλήρη ηλεκτρονική αποτύπωση με χάρτες συμβατούς με GPS, μηκοτομές,τεχνικές πληροφορίες κ.τ.λ. Προβολή των δυνατοτήτων εναλλακτικού τουρισμού μέσα από εκπομπές που φιλοξενήθηκαν όπως ”Του νερού τα παραμύθια΄΄ της ΕΤ3 που πήγε στο αναρριχητικό και το ”Μένουμε Ελλάδα΄΄ που πήγε στο Παραδείσι. Φιλοξενία δημοσιογραφικής αποστολής από έντυπα Ολλανδίας και Βελγίου με αντικείμενο τον πεζοπορικό τουρισμό.’’Travel4adventure’’ που σε συνεργασία με τον ΕΟΣΝΑΛ πραγματοποίησαν πεζοπορίες π.χ. στην Αγία Ειρήνη ενώ επισκέφθηκαν και το σπήλαιο. Συνδιοργάνωση του Νομικού Προσώπου με το Σύνδεσμο Νεαπολιτών πανελλήνιων αγώνων κανοε καγιάκ στη Νέάπολη. Όλες οι ενέργειες προβολής έχουν ως επίκεντρο την ιστοσελίδα του Δήμου Μονεμβασίας που είναι μεταφρασμένη σε Αγγλικά Ρωσικά ενώ μεταφράζεται και στα Γερμανικά. Υπάρχει πλέον οργανωμένη image gallery με φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης διαθέσιμη σε όλα τα ΜΜΕ. Συνεχής παροχή φιλοξενίας μεμονωμένων ταξιδιωτικών συντακτών. Για το θέμα των υδροπλάνων έχουν προχωρήσει οι επαφές με την HELLENIC SEAPLANES με σκοπό την διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας υδατοδρομίων σε Νεάπολη, Μονεμβασιά. Για το θέμα του Παυλοπετρίου δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα διότι ανήκει διοικητικά στην Ελαφόνησο. Έχουμε εκφράσει το ισχυρό ενδιαφέρον μας για συμμετοχή σε κοινή προβολή αλλά δυστυχώς δεν έχουμε βρει ανάλογη ανταπόκριση