Αναστολή λειτουργίας εφορίας Μολάων

Αναστολή λειτουργίας εφορίας Μολάων

 
Τίτλοι τέλους σήμερα 11-1-2013 για την εφορία Μολάων τελευταία μέρα συναλλαγής με το κοινό. Στην θέση της θα γίνουν τα φορολογικά ΓΕΦ φυσικά ήδη έπρεπε να έχουν λειτουργήσει και στους Μολάους και στην Νεάπολη μιας και ο δήμος έχει παραχωρήσει χώρο για την εγκατάσταση τους .Δυστυχώς μέχρι σήμερα αυτό δεν έγινε  και από την Δευτέρα οι συναλλαγές θα γίνονται στη εφορία της Σπάρτης μια  ακόμη ταλαιπωρία για τον κόσμο, ας αναλάβουν οι υπεύθυνοι τις ευθύνες τους .
Παρακάτω διαβάστε ένα άρθρο για το θέμα αυτό από την εφημερίδα των συντακτών
 


Φορολογική ανενημερότητα…

Ερχεται αλαλούμ: την επόμενη Παρασκευή καταργούνται 127 εφορίες σε όλη την Ελλάδα, αλλά οι δήμοι δηλώνουν στην «Εφ.Συν.» ότι δεν έχει γνωστοποιηθεί σε κανέναν από πού θα εξυπηρετούνται οι πολίτες

Της Ανθής Παζιάνου 

Την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου και ώρα 12.30 μ.μ. οι υπάλληλοι των 127 εφοριών που καταργούνται ανά την Ελλάδα καλούνται να έχουν ολοκληρώσει όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και τις ταμειακές τους συναλλαγές και στη συνέχεια να καταθέσουν τα χρήματα των ΔΟΥ στις τράπεζες. Από τις 14 Ιανουαρίου αναμένεται να μπουν στη ζωή μας τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων & Επιχειρήσεων (ΚΕΦΕ) ή Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογικών Υπηρεσιών (ΚΕΦΥ) που θα υποκαταστήσουν τις καταργούμενες ΔΟΥ.

Μία εβδομάδα νωρίτερα η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών φαντάζει όνειρο θερινής νύχτας, αφού οι δήμοι στους οποίους καταργούνται οι εφορίες δηλώνουν στην «Εφ.Συν.» ότι σε κανέναν δεν έχει γνωστοποιηθεί η έδρα των νέων ΚΕΠ. Την ίδια ώρα και μέχρι το οριστικό λουκέτο, στις 127 εφορίες αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο έχουν προσφύγει τουλάχιστον 20 δήμοι και ζητούν την αναστολή της εκτέλεσης των αποφάσεων του υπ. Οικονομικών μέχρι να εκδικαστεί ενώπιον του Γ” Τμήματος του ΣτΕ, στις 6 Ιουνίου 2013, η αίτηση ακύρωσης της απόφασης στην 7μελή σύνθεση του δικαστηρίου λόγω σπουδαιότητας.


Μέσα στον Νοέμβριο οι δήμοι είχαν προχωρήσει σε επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις και καταλήψεις, αντιδρώντας στην απόφαση του υπουργείου που επιβάλλει, ιδιαίτερα στους νησιώτες (θα καταργηθούν 24 νησιωτικές εφορίες), να προχωρούν σε πολυήμερα ταξίδια προκειμένου να εξυπηρετηθούν από τα φορολογικά ΚΕΠ, τα οποία πάντως εκτιμάται ότι δεν θα μπορούν να εξυπηρετούν το ίδιο τους πολίτες, όπως οι ΔΟΥ.

Οπως χαρακτηριστικά λέει στην «Εφ.Συν.» η προϊσταμένη της Εφορίας Μυκόνου, Εφη Ρούσση: «Ο χαρακτήρας των νέων ΚΕΦΥ είναι απλώς διεκπεραιωτικός και γυρνά την εξυπηρέτηση των πολιτών 30 χρόνια πίσω. Ολος ο εξοπλισμός μας θα μεταφερθεί στις εφορίες και εμείς, ως ΚΕΦΥ, θα λειτουργούμε χειρόγραφα!». Μια εκτός λογικής πράξη απίσχνανσης μιας κρατικής δομής χαρακτηρίζει την αναστολή λειτουργίας των ΔΟΥ των ακριτικών νησιών ο δικηγόρος Ζαχαρίας Κεσσές που εκπροσωπεί δεκάδες νησιωτικούς δήμους στο Αιγαίο (Ικαρία, Φούρνοι, Λήμνος, Αη Στράτης, Λέσβος, Πάτμος, Λέρος, Λειψοί, Κάρπαθος, Κάσος) και στο Ιόνιο (Παξοί, Ιθάκη).

«Μόνη η εξοικονόμηση των ενοικίων από τα μισθωμένα ακίνητα των ΔΟΥ δεν αρκεί για να καταστήσει το συγκεκριμένο μέτρο δημοσιονομικά ωφέλιμο, αφού σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις, όπως π.χ. η Ικαρία, το κτίριο είναι ιδιοκτησία του Δημοσίου», επισημαίνει στην «Εφ.Συν.». Παράλληλα, αναφέρει ότι πρόκειται για μια προσπάθεια μετακύλισης του κόστους φορολογικής συμμόρφωσης στον νησιώτη, υποχρεώνοντάς τον να μεταβεί από το ένα νησί στο άλλο μόνο και μόνο για να διεκπεραιώσει τυπικές φορολογικές εργασίες όπως η θεώρηση στοιχείων, καταστατικών ή συμβολαίων, όταν μάλιστα η ακτοπλοϊκή σύνδεση των ακριτικών νησιών έχει καταστεί πιο προβληματική από ποτέ.

«Κάποιοι στο υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να καταλάβουν ότι η ζωή στα ακριτικά νησιά δεν αποτελεί πεδίο ασκήσεων επί χάρτου ούτε πρέπει να αντιμετωπίζονται οι ιδιαιτερότητες της νησιωτικής Ελλάδας ως απλά στατιστικά στοιχεία. Ας ξεκινήσουν μελετώντας έναν χάρτη, γιατί απορώ αν κάποιος από τους εμπνευστές της συγκεκριμένης «μεταρρύθμισης» έχει συνειδητοποιήσει ότι π.χ. οι κάτοικοι του Αη Στράτη θα εξυπηρετούνται από τη ΔΟΥ στη Λέσβο, με την οποία όμως δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Οσο για τις αιτιάσεις του υπουργείου περί σχεδιαζόμενης ολοκληρωτικής ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών, η κοινή λογική ορίζει να ολοκληρώσουν πρώτα το TAXIS 2, να ελέγξουν ότι λειτουργεί σωστά και ολοκληρωμένα και μετά να καταργήσουν τις υφιστάμενες δομές και όχι το αντίθετο».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η αίτηση ακύρωσης του Συλλόγου Λογιστών Μυκόνου προς το ΣτΕ. Ο δικηγόρος του, Δημήτρης Πανταρώτας, μας είπε: «Είναι απολύτως βέβαιο ότι η κατάργηση της ΔΟΥ του νησιού θα επιφέρει ανυπέρβλητα προβλήματα στην άσκηση του επαγγέλματος των λογιστών, καθώς καθίσταται σε πολλές περιπτώσεις υποχρεωτική η φυσική μας παρουσία στην εφορία προκειμένου να διενεργούμε αρκετά συχνά διάφορες πράξεις οι οποίες και δεν προβλέπεται να διενεργούνται ηλεκτρονικά. Είναι απολύτως βέβαιο ότι η μετάβαση στη ΔΟΥ Σύρου θα οδηγήσει στην οικονομική και ηθική εξόντωση των επαγγελματιών».

ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ Ζητούν πάγωμα της απόφασης για έναν χρόνο

Επειδή με την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών πλήττεται η νησιωτικότητα και το δικαίωμα των κατοίκων των νησιών να ζουν ισότιμα και να απολαμβάνουν τις ίδιες συνθήκες διαβίωσης και πρόσβασης στις δημόσιες υπηρεσίες, με τους κατοίκους των άλλων περιοχών της χώρας μας, το Βόρειο Αιγαίο, σε ειδική σύσκεψη εκπροσώπων του που έγινε παραμονές Πρωτοχρονιάς στην περιφέρεια, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών, Χ. Αθανασίου, ζήτησε από τον υπουργό Οικονομικών μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας και με τον προσφορότερο και συντομότερο τρόπο, πάντως πριν από τις 11/1/13, να μετατεθεί η έναρξη εφαρμογής της απόφασης για την κατάργηση όσων ΔΟΥ λειτουργούν σε νησιά για την 1/1/2014.

Για τον περιφερειάρχη, Ν. Γιακαλή, τους βουλευτές του Β. Αιγαίου, τα επιμελητήρια των νησιών, την περιφερειακή ένωση δήμων και τις τοπικές κινήσεις κατοίκων, το διάστημα ενός έτους θεωρείται εύλογο για την επανεξέταση του θέματος της διάρθρωσης και κατανομής των ΔΟΥ από το υπουργείο, «λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της νησιωτικής Ελλάδας καθώς και την πρόοδο της ηλεκτρονικής διασύνδεσης μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών, αλλά και τη δυνατότητα του υπ.Οικ. να εξυπηρετεί τους φορολογούμενους πολίτες, χωρίς να είναι απαραίτητη η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στις ΔΟΥ».

Πηγή….http://www.efsyn.gr/?p=12762

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *